缅怀老麦 1958 - 2009

缅怀老麦 1958 - 2009
能与您同在一个世纪,浸润在您的辉光里,巨大荣幸。

Tuesday, May 12, 2009

Turtle Lesson


Learning to move toward our goals and desires one step at a time,

 often just one baby step at a time and learning to love the doing,

learning to use the accumulation of time. 

When we multiply tiny pieces of time with small increments of daily effort, we too will find we can accomplish magnificent things. 

We can change the world.

这段话,解释了为什么我喜欢慢慢来,应该说我快不来,唯有享受、用心体会那一点一滴的时刻。

害怕来不及,而时刻追赶,会忘了体悟,而懵懂一生,会忘了原意,而没能更好。

或许,我的五十年,只有十年的深深体会,总比五十年匆忙,而唉声叹气结束。对于本身的了解,我是这么认为,我受不了无头无绪的追赶。

那种盲从的中、小学年代,不堪回首;还好,保留了几位难得知心密友。

慢了一点,总好过没开始过。

No comments:

Post a Comment